Internorder

Säljare ska sälja - inte administrera.
Lägg order och gå vidare.

Restaurant- och biljettansvarig ska hantera kunder, inte vara involverade i säljet. Lista hämtas då det är dags för evenemang.

Kunden ska få bästa möjliga service och möjlighet att själv kunna betala och lägga order via nätet.

Arrangören skall ha 100% precision i leveransen.

ProPublik fixar allt detta och mer därtill.

 

Internbokningar

ProPublik minimerar administrationen för alla och ger bättre service.

Oavsett storlek på klubb, idrott eller stad, är det omöjligt att göra all biljett- och VIP-bokning via biljettsystemet. Vissa kunder kommer alltid att hanteras av kansliet och hantering och administration av dessa order tar mycket tid från säljarna.
Då de flesta säljare är bättre på att socialisera än att strukturera är risken stor att leveransen blir oprecis och upplevs som oprofessionell av kunder och kollegor.

Målsättningen med internordersystemet är att alla ska kunna lägga en order och vara säker på att kunden, biljettansvarig, restaurangen och ekonomiavdelningen får all information som krävs.

Det ska också kunna hantera orderlogistiken och hantera allt det som avtalas med era partners, sponsorer, anställda, spelare, artister etc.

Biljettpotter

Biljettpotter ger bättre service och
ökar biljettintäkterna

Företagskunder har svårt att nyttja sina fasta platser på alla matcher som gör att företagen köper färre säsongskortsplatser samt att de står tomma attraktiva platser lediga på helg-matcher, platser som skulle kunna säljas och ge mer intäkt samt skapat en bättre inramning. Erbjud kunderna att köpa 100 biljetter som sedan beställs i antal per. En bättre kundservice som ni kan ta betalt för.

Det innebär att ni får ökad effekt, högre snittintäkt per såld pottbiljett och möjlighet att sälja fler attraktiva plaster på helgmatcher.

Hur fungerar en biljettpott i praktiken? Läs mer här

Loge & restaurangbokningar

Internbokningssystemet är transparent och alla i organisationen kan skapa och se bokningar till alla evenemang.

Funktionen att begränsa antalet per rum gör överbokning omöjlig.

Vid bokning får kunden orderbekräftelse direkt och fakturaunderlag skapas. Ni väljersjälva om ni vill fakturera direkt eller efter evenemanget.

Biljettansvarig får alla bokningar samlade så dessa kan bearbetas i god tid via plocka-funktionen. Då biljetten är plockad syns det i status för bokningen i systemet.

Hovmästaren loggar själv in och hämtar listan för bordsplacering.

Självklart kan ni även skapa en bokningssida med betallösning där kunden själv kan lägga sin order.