Bokningssidor

Här ska vi kortfattat berätta hur fantastiskt enkelt det är att skapa obegränsat många bokningssidor inuti ProPublik systemet.


Dynamisk prissättning

Dynamisk prissättning (yield management) för evenemang,
optimerar för antal eller intäkt och skapar en Plan B och betyder i
praktiken att arrangören sätter priset efter efterfrågan, och är ett
relativt nytt begrepp.

Dynamisk prissättning i praktiken via sinnrikt kö-system; vid en attraktiv
match vill ni sälja alla biljetter till ordinarie pris, men genom att lägga
upp t.ex ett fåtal boka-tidigt-biljetter skapas en Plan B.

Plan B: då ni märker att det inte sålt i beräknad omfattning har ProPublik
skapat en databas med köpare som vill gå på evenemanget och är
beredda att köpa biljetter till det pris ni satt. En databas som ni enkelt
kan använda för att fylla upp de evenemang som inte sålt slut.

En Plan B i Propublik gör att ni kan känna av attraktionskraften och
optimera för att få en full arena med maximal intäkt och publikupplevelse.


Paketeringar

Oändliga möjligheter med ProPubliks paketering och produktskapande!

Med ProPublik skapar ni mycket enkelt landningssidor med betallösningar för att sälja produkter eller tjänster där ni samtidigt definierar eventuell momssats och hur den ska bokföras.

Ni kan alltså enkelt skapa paket bestående av olika produkter med separerad moms, 6%, 12% och 25%, eller göra paket av fler produkter med olika momssatser som sedan specificeras rätt på kvitto och i redovisningen.

En annan unik funktion är att vi kan fördela intäkten så att rätt summa går till rätt mottagare utan att vare sig ni eller er partner behöver internfakturera, genom att vi agerar betalförmedlare och genom att ni själva anger hur intäkten ska fördelas då ni skapar paketet.

Detta är en funktion som används ofta vid mat + biljettpaket, eller hos kunder som har både ett aktiebolag och förening.

Här intill ser ni ett exempel på bokningssida.


Kunderna får
bättre service

Kunderna får bättre service - Tack vare detta upplever kunderna en ökad professionalism från er som arrangör samtidigt som ni blir mer effektiva.

Bekräftelser med all information till alla kunder. Alla order som läggs in i systemet genererar automatiska bekräftelser till kunden. Ni bestämmer själva vilken information kunden behöver för att få maximal service och minimera frågor.

Boka och betala VIP-paket via hemsidan. Skapa en bokningssida med betallösning och exponera den på er hemsida så kan kunderna köpa och boka när de vill. Det spar även tid för er.

Avropa avtalsbiljetter. Kunder som har ett antal biljetter i sitt avtal kan själva boka sina biljetter via ProPublik. De ser själva hur mycket biljetter de har kvar samt gjorda bokningar. Kunden kan även göra bokning åt sina kunder och bekräftelsen går då direkt till den som ska gå på matchen. Det spar tid åt era partners.


Medlemshantering

Medlemshantering är oftast ett arbete som skapar mycket extra administration. Vi har tillsammans med Djurgården Fotboll utvecklat en modell för att kunna maximera medlemsintäkter året runt, med minimal administration och postala utskick. 

Betalning sker via valfri betalsida i ProPublik, kan ligga med på alla betalsidor, själva administrationen sker i ProPublik. 

Vi erbjuder alla våra kunder att testa ProPrivat och medlemshanteringen.


Säsongskortshantering

Att tro att säsongskortshanteringen och försäljningen måste ligga i biljettsystemet är som att ett försäljningsbolag lägger sitt order och CRM-system i lagersystemet och sedan sätter lagerchefen som ansvarig.

Med ProPublik och ProPrivat skapas nya möjligheter till merförsäljning och en enkelhet att hitta kunden, platserna och historiken. Då det börjar närma sig säsong exporterar vi filen till biljettsystemet för leverans.
 
All kommunikation och hantering av kunden sker dock löpande i ProPrivat.


Camper

Med ProPublik bokar och betalar kunden era träningsläger, camper, bortaresor, anmälningsavgifter etc i samma moment.

Minimal administrationen och de är anmälda har alltså också betalat.

Kan kombineras med delbetalning, kunden betalar då 50 kr på faktura som enda merkostnad.


Internbokningar

ProPublik minimerar administrationen för alla och ger bättre service.

Oavsett storlek på klubb, idrott eller stad, är det omöjligt att göra all biljett- och VIP-bokning via biljettsystemet. Vissa kunder kommer alltid att hanteras av kansliet och hantering och administration av dessa order tar mycket tid från säljarna.

Då de flesta säljare är bättre på att socialisera än att strukturera är risken stor att leveransen blir oprecis och upplevs som oprofessionell av kunder och kollegor. 

Målsättningen med internordersystemet är att alla ska kunna lägga en order och vara säker på att kunden, biljettansvarig, restaurangen och ekonomiavdelningen får all information som krävs.

Det ska också kunna hantera orderlogistiken och hantera allt det som avtalas med era partners, sponsorer, anställda, spelare, artister etc.


Loge- och restaurangbokningar

Internbokningssystemet är transparent och alla i organisationen kan skapa och se bokningar till alla evenemang.

Funktionen att begränsa antalet per rum gör överbokning omöjlig.

Vid bokning får kunden orderbekräftelse direkt och fakturaunderlag skapas.
Ni väljer själva om ni vill fakturera direkt eller efter evenemanget.

Biljettansvarig får alla bokningar samlade så dessa kan bearbetas i god tid via plocka-funktionen. Då biljetten är plockad syns det i status för bokningen i systemet.

Hovmästaren loggar själv in och hämtar listan för bordsplacering.

Självklart kan ni även skapa en bokningssida med betallösning där kunden själv kan lägga sin order.


Potter och pottbegränsningar

Biljettpotter ger bättre service och ökar biljettintäkterna.

Företagskunder har svårt att nyttja sina fasta platser på alla matcher som gör att företagen köper färre säsongskortsplatser samt att de står tomma attraktiva platser lediga på helgmatcher, platser som skulle kunna säljas och ge mer intäkt samt skapat en bättre inramning.

Erbjud kunderna att köpa 100 biljetter som sedan beställs i antal per match. En bättre kundservice som ni kan ta betalt för.

Det innebär att ni får ökad effekt, högre snittintäkt per såld pottbiljett och möjlighet att sälja fler attraktiva platser på helgmatcher.

Hur fungerar en biljettpott i praktiken? Läs mer här


Anmälningssidor

Här ska vi skriva en fantastisk text om våra anmälningssidor


Ekonomi och Redovisning

Det är vitalt för arrangörens säljare att de har ekonomiavdelningens fulla stöd i sin iver att nå sin säljbudget och kundnöjdhet.

Detta har vi tagit fasta på och då vi får in er som ny kund är ett möte med ekonomiavdelningen en självklarhet för att minimera administration och anpassa vår redovisning till er.

Målet är att transaktioner och betalningar som görs genom ProPublik ska bespara tid för ekonomiavdelningen.

Faktureringsfunktionen underlättar mitt och mina
kollegors jobb otroligt mycket. Vi slipper lägga tid på faktureringsunderlag och kan enbart fokusera på att sälja. Samtidigt är det en grym service till kunderna som kan få fakturan med vändande e-post. Vi samarbetar ofta med andra företag kring de produkter/evenemang vi säljer och då är funktionen ”Fördelningsmottagare” helt klockren. Där fördelas pengarna direkt vid utbetalning från ProPublik och vi behöver inte tänka på det.
— Malin Qvarnström, Hammarby Fotboll

Delbetalning

Här ska vi skriva en fantastisk text om möjligheten till delbetalning.


Betalförmedling

Påminnelse 1 – efter cirka
3 dagar från förfallodag via mail.

Betallösningen är helt integrerad i ProPublik och genom avstämning med ekonomiavdelningen minimeras manuell administration och säljarna har full frihet att skapa kampanjer och försäljningen utan merarbete för någon i organisationen.

ProPublik och Attendance2 agerar betalförmedlare som effektiviserar bokföringen då det inte sänds fakturor mellan oss och kunden.

Påminnelse 2 – efter cirka
7 dagar från påminnelse 1,
skickas postalt.

Vi har klientmedelskonton för våra kunder och därifrån sker löpande utbetalning av er försäljning.

Era kunder gör alltså affären med er och vår del är att leverera betallösningen.

Vid fakturering sköter vi hela processen fram till eventuellt inkassoärende. A2 påminner vid behov vid sen betalning.
 

Påminnelse 3 – efter cirka 7 dagar från påminnelse 2, skickas postalt med påminnelseavgift.


Plocklistan

Biljettansvarig kan jobba strukturerat utan att bli störd av orderfrågor från sina medarbetare eftersom alla inom organisationen kan lägga order i ProPublik.

Det reducerar antalet mail, höjer service till kunden samt minimerar risken för att något missas.

Alla bokningar hamnar i kallar Plocklistan som sorteras efter evenemang och den biljettansvarige kan på ett strukturerat sätt
administrera och få koll på alla sina bokningar.

Då biljetten är plockad, det vill säga levererad eller paketerad, ändras status i ProPublik och alla kan se statusen.

Ni får 100% kontroll på er biljettförsäljning vad gäller fribiljetter, rabattbiljetter och nyttjandegraden för potter med mer.

Plocklistan

Biljettansvarig kan jobba strukturerat utan att bli störd av orderfrågor från sina medarbetare eftersom alla inom organisationen kan lägga order i ProPublik.

Det reducerar antalet mail, höjer service till kunden samt minimerar risken för att något missas.

Alla bokningar hamnar i kallar Plocklistan som sorteras efter evenemang och den biljettansvarige kan på ett strukturerat sätt
administrera och få koll på alla sina bokningar.

Då biljetten är plockad, det vill säga levererad eller paketerad, ändras status i ProPublik och alla kan se statusen.

Ni får 100% kontroll på er biljettförsäljning vad gäller fribiljetter, rabattbiljetter och nyttjandegraden för potter med mer.

Plocklistan

Biljettansvarig kan jobba strukturerat utan att bli störd av orderfrågor från sina medarbetare eftersom alla inom organisationen kan lägga order i ProPublik.

Det reducerar antalet mail, höjer service till kunden samt minimerar risken för att något missas.

Alla bokningar hamnar i kallar Plocklistan som sorteras efter evenemang och den biljettansvarige kan på ett strukturerat sätt
administrera och få koll på alla sina bokningar.

Då biljetten är plockad, det vill säga levererad eller paketerad, ändras status i ProPublik och alla kan se statusen.

Ni får 100% kontroll på er biljettförsäljning vad gäller fribiljetter, rabattbiljetter och nyttjandegraden för potter med mer.

Evenemangsarrangörer

Blixten & Co

2 Entertain

Live Nation


Idrottsklubbar / ligor

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

Kristianstad HK
Handboll

ProPublik är inget biljettsystem, det är ett order/säljsystem för säljarna hos de arrangörer som vill få ett enkelt sätt att kunna fokusera på försäljning.

 

Det effektiviserar hanteringen för biljettansvarig, ger era kunder bättre service samt inte minst skapas det möjligheter för säljarna att fokusera på att sälja.

Målsättningen med ProPublik är att det ska vara ett verktyg för säljarna att på ett enkelt sätt ska kunna gå från idé till handling utan att vara beroende av andra kollegor eller att det krävs utbildning för eller access till biljettsystemet. Detta gäller såväl paketeringar och kampanjer där det krävs en webbsida med betal-lösning som på ett effektivt sätt strukturera och hantera bokningar och avtalade biljetter till sponsorer, partners och övriga målgrupper som beställer sina biljetter direkt från arrangören.

ProPublik ger också möjlighet till dynamisk prissättning och optimering av antal eller intäkt beroende på attraktionskraft i ert evenemang.

Tack vare enkelheten och det underlättar och avlastar för biljettansvarig och ekonomichefen, frigör det resurser som gör att arrangören kan fokusera mer på service och intäkter.

Är du en arrangör med säljambitioner bör ni ha ett order/säljsystem oavsett vilket biljettsystem ni har! Vi integrerar gärna ProPublik med ert biljettsystem.

 

Open Positions


Senior Architect

Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur.

 

Qualifications

  • Sed posuere consectetur est at lobortis
  • Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros
  • Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur

Design Intern

Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet. Curabitur blandit tempus porttitor. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo. Donec sed odio dui. Nulla vitae elit libero, a pharetra augue.

 

Qualifications

  • Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum
  • Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum
  • Vestibulum id ligula porta felis euismod semper

Apply

Name *
Name
http://

Bokningssidor

Här ska vi kortfattat berätta hur fantastiskt enkelt det är att skapa obegränsat många bokningssidor inuti ProPublik systemet.


Dynamisk prissättning

Dynamisk prissättning (yield management) för evenemang,
optimerar för antal eller intäkt och skapar en Plan B och betyder i
praktiken att arrangören sätter priset efter efterfrågan, och är ett
relativt nytt begrepp.

Dynamisk prissättning i praktiken via sinnrikt kö-system; vid en attraktiv
match vill ni sälja alla biljetter till ordinarie pris, men genom att lägga
upp t.ex ett fåtal boka-tidigt-biljetter skapas en Plan B.

Plan B: då ni märker att det inte sålt i beräknad omfattning har ProPublik
skapat en databas med köpare som vill gå på evenemanget och är
beredda att köpa biljetter till det pris ni satt. En databas som ni enkelt
kan använda för att fylla upp de evenemang som inte sålt slut.

En Plan B i Propublik gör att ni kan känna av attraktionskraften och
optimera för att få en full arena med maximal intäkt och publikupplevelse.


Paketeringar

Oändliga möjligheter med ProPubliks paketering och produktskapande!

Med ProPublik skapar ni mycket enkelt landningssidor med betallösningar för att sälja produkter eller tjänster där ni samtidigt definierar eventuell momssats och hur den ska bokföras.

Ni kan alltså enkelt skapa paket bestående av olika produkter med separerad moms, 6%, 12% och 25%, eller göra paket av fler produkter med olika momssatser som sedan specificeras rätt på kvitto och i redovisningen.

En annan unik funktion är att vi kan fördela intäkten så att rätt summa går till rätt mottagare utan att vare sig ni eller er partner behöver internfakturera, genom att vi agerar betalförmedlare och genom att ni själva anger hur intäkten ska fördelas då ni skapar paketet.

Detta är en funktion som används ofta vid mat + biljettpaket, eller hos kunder som har både ett aktiebolag och förening.

Här intill ser ni ett exempel på bokningssida.


Kunderna får
bättre service

Kunderna får bättre service - Tack vare detta upplever kunderna en ökad professionalism från er som arrangör samtidigt som ni blir mer effektiva.

Bekräftelser med all information till alla kunder. Alla order som läggs in i systemet genererar automatiska bekräftelser till kunden. Ni bestämmer själva vilken information kunden behöver för att få maximal service och minimera frågor.

Boka och betala VIP-paket via hemsidan. Skapa en bokningssida med betallösning och exponera den på er hemsida så kan kunderna köpa och boka när de vill. Det spar även tid för er.

Avropa avtalsbiljetter. Kunder som har ett antal biljetter i sitt avtal kan själva boka sina biljetter via ProPublik. De ser själva hur mycket biljetter de har kvar samt gjorda bokningar. Kunden kan även göra bokning åt sina kunder och bekräftelsen går då direkt till den som ska gå på matchen. Det spar tid åt era partners.


Medlemshantering

Medlemshantering är oftast ett arbete som skapar mycket extra administration. Vi har tillsammans med Djurgården Fotboll utvecklat en modell för att kunna maximera medlemsintäkter året runt, med minimal administration och postala utskick. 

Betalning sker via valfri betalsida i ProPublik, kan ligga med på alla betalsidor, själva administrationen sker i ProPublik. 

Vi erbjuder alla våra kunder att testa ProPrivat och medlemshanteringen.


Säsongskortshantering

Att tro att säsongskortshanteringen och försäljningen måste ligga i biljettsystemet är som att ett försäljningsbolag lägger sitt order och CRM-system i lagersystemet och sedan sätter lagerchefen som ansvarig.

Med ProPublik och ProPrivat skapas nya möjligheter till merförsäljning och en enkelhet att hitta kunden, platserna och historiken. Då det börjar närma sig säsong exporterar vi filen till biljettsystemet för leverans.
 
All kommunikation och hantering av kunden sker dock löpande i ProPrivat.


Camper

Med ProPublik bokar och betalar kunden era träningsläger, camper, bortaresor, anmälningsavgifter etc i samma moment.

Minimal administrationen och de är anmälda har alltså också betalat.

Kan kombineras med delbetalning, kunden betalar då 50 kr faktura som enda merkostnad.


Internbokningar

ProPublik minimerar administrationen för alla och ger bättre service.

Oavsett storlek på klubb, idrott eller stad, är det omöjligt att göra all biljett- och VIP-bokning via biljettsystemet. Vissa kunder kommer alltid att hanteras av kansliet och hantering och administration av dessa order tar mycket tid från säljarna.

Då de flesta säljare är bättre på att socialisera än att strukturera är risken stor att leveransen blir oprecis och upplevs som oprofessionell av kunder och kollegor. 

Målsättningen med internordersystemet är att alla ska kunna lägga en order och vara säker på att kunden, biljettansvarig, restaurangen och ekonomiavdelningen får all information som krävs.

Det ska också kunna hantera orderlogistiken och hantera allt det som avtalas med era partners, sponsorer, anställda, spelare, artister etc.


Loge- och restaurangbokningar

Internbokningssystemet är transparent och alla i organisationen kan skapa och se bokningar till alla evenemang.

Funktionen att begränsa antalet per rum gör överbokning omöjlig.
 
Vid bokning får kunden orderbekräftelse direkt och fakturaunderlag skapas.
Ni väljer själva om ni vill fakturera direkt eller efter evenemanget.

Biljettansvarig får alla bokningar samlade så dessa kan bearbetas i god tid via plocka-funktionen. Då biljetten är plockad syns det i status för bokningen i systemet.

Hovmästaren loggar själv in och hämtar listan för bordsplacering.

Självklart kan ni även skapa en bokningssida med betallösning där kunden själv kan lägga sin order.


Potter och pottbegränsningar

Biljettpotter ger bättre service och ökar biljettintäkterna.

Företagskunder har svårt att nyttja sina fasta platser på alla matcher som gör att företagen köper färre säsongskortsplatser samt att de står tomma attraktiva platser lediga på helgmatcher, platser som skulle kunna säljas och ge mer intäkt samt skapat en bättre inramning.

Erbjuda kunderna att köpa 100 biljetter som sedan beställs i antal per.
 
En bättre kundservice som ni kan ta betalt för.

Det innebär att ni får ökad effekt, högre snittintäkt per såld pottbiljett och möjlighet att sälja fler attraktiva plaster på helgmatcher.

Hur fungerar en biljettpott i praktiken? Läs mer här


Anmälningssidor

Här skriva en fantastisk text om våra anmälningssidor


Ekonomi och Redovisning

Det är vitalt för arrangörens säljare att de har ekonomiavdelningens fulla stöd i sin iver att nå sin säljbudget och kundnöjdhet.

Detta har vi tagit fasta på och då vi får in er som ny kund är ett möte med ekonomiavdelningen en självklarhet för att minimera administration och anpassa vår redovisning till er.

Målet är att transaktioner och betalningar som görs genom ProPublik ska bespara tid för ekonomiavdelningen.

Faktureringsfunktionen underlättar mitt och mina
kollegors jobb otroligt mycket. Vi slipper lägga tid på faktureringsunderlag och kan enbart fokusera på att sälja. Samtidigt är det en grym service till kunderna som kan få fakturan med vändande e-post. Vi samarbetar ofta med andra företag kring de produkter/evenemang vi säljer och då är funktionen ”Fördelningsmottagare” helt klockren. Där fördelas pengarna direkt vid utbetalning från ProPublik och vi behöver inte tänka på det.
— Malin Qvarnström, Hammarby Fotboll

Delbetalning

Här ska vi skriva en fantastisk text och möjligheten till delbetalning.


Betalförmedling

 

Påminnelse 1 – efter cirka
3 dagar från förfallodag via mail.

Betallösningen är helt integrerad i ProPublik och genom avstämning med ekonomiavdelningen minimeras manuell administration och säljarna har full frihet att skapa kampanjer och försäljningen utan merarbete för någon i organisationen.

ProPublik och Attendance2 agerar betalförmedlare som effektiviserar bokföringen då det inte sänds fakturor mellan oss och kunden.

 

Påminnelse 2 – efter cirka
7 dagar från påminnelse 1,
skickas postalt.

Vi har klientmedelskonton för våra kunder och därifrån sker löpande utbetalning av er försäljning.

Era kunder gör alltså affären med er och vår del är att leverera betallösningen.

Vid fakturering sköter vi hela processen fram till eventuellt inkassoärende. A2 påminner vid behov vid sen betalning.

 

Påminnelse 3 – efter cirka 7 dagar från påminnelse 2, skickas postalt med påminnelseavgift.


Plocklistan

Biljettansvarig kan jobba strukturerat utan att bli störd av orderfrågor från sina medarbetare eftersom alla inom organisationen kan lägga order i ProPublik.

Det reducerar antalet mail, höjer service till kunden samt minimerar risken för att något missas.

Alla bokningar hamnar i kallar Plocklistan som sorteras efter evenemang och den biljettansvarige kan på ett strukturerat sätt
administrera och få koll på alla sina bokningar.

Då biljetten är plockad, det vill säga levererad eller paketerad, ändras status i ProPublik och alla kan se statusen.

Ni får 100% kontroll på er biljettförsäljning vad gäller fribiljetter, rabattbiljetter och nyttjandegraden för potter med mer.


Founded by award-winning architect Anthony Hayden in 1958, the Hayden Collective is one of the most respected architectural and interior design firms in the world.

 

Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus. Nulla vitae elit libero, a pharetra augue. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit.

 

All ordrar som läggs in i systemet genererar automatiska bekräftelser

 

Ni bestämmer själva vilken information kunden behöver för att få maximal service och minimera frågor.

Boka och betala VIP-paket via hemsidan
Skapa en bokningssida med betal-lösning och exponera den på er hemsida och kunderna kan köpa och boka när de vill. Det spar även tid för er!

Avropa avtalsbiljetter
Kunder som har ett antal biljetter i sitt avtal kan själva boka sina biljetter via ProPublik. De ser själva hur mycket biljetter de har kvar samt de bokningar som är gjorda. Kunden kan även göra bokning åt sina kunder och bekräftelsen går då direkt till den som ska gå på matchen. Det spar tid åt era partners.

Tack vare detta upplever kunderna en ökad professionalism från er som arrangör samtidigt som ni blir mer effektiva.

 

Det är vitalt för arrangörens säljare att de har ekonomiavdelningens fulla stöd i sin iver att nå sin säljbudget och kundnöjdhet

 

Detta har vi tagit fasta på och då vi får in er som ny kund är ett möte med ekonomiavdelningen en självklarhet för att minimera administration och anpassa vår redovisning till er. Målet är att transaktioner och betalningar som görs genom ProPublik ska bespara tid för ekonomiavdelningen.

 
ProPublik är ett fantasiskt verktyg. När du en gång provat kommer du undra hur ni kunnat överleva utan det.
— Henrik Andersson, Hammarby Fotboll

Partners

Portraits by Sarah Deragon

Jared Gordon
Partner, Architecture

Tessa Cortes
Partner, Operations

Mikael Lindberg
Partner, Design

 

Associates & Staff

Eduardo Page
Senior Architect

Nina Bennett
Architect

Claribel Conroy
Architect

Caleb Romero
Senior Designer

Jamie Harris
Senior Designer

Traci Greene
Designer

Ana Nikolaidis
Designer

Michele Kovacs
Designer

Lucas Fletcher
Photographer

Amir Thakur
Business Development

Santiago Roy
Business Development

Odell Tyner
Business Development

Tom Hogan
IT Manager

Angelica Erickson
Office Manager

 Betallösningen är helt integrerad i ProPublik

Genom att vi stämmer av med ekonomiavdelningen kan vi minimera manuell administration. Tanken är att säljarna ska kunna ha full frihet att skapa kampanjer och försäljning utan att det ska medföra merarbete för någon i organisationen.

 Tack vare att ProPublik och Attendance2 agerar som betalförmedlare kan vi effektivisera bokföringen genom att vi slipper fakturor mellan oss och kunden. Vi har klientmedelskonton för våra kunder och därifrån sker löpande utbetalning av er försäljning. Era kunder gör alltså affären med er och vår del är att leverera betallösningen.

Vid fakturering sköter vi hela processen fram till att det blir ett eventuellt inkasso-ärende. Fakturan kan delas upp i en eller flera delbetalningar, vilket kund vid vart tillfälle bestämmer vid upprättande av kampanj/produkt.
A2 påminner vid behov vid sen betalning.

paminnelse1.png

Påminnelse 1

Efter cirka 3 dagar från förfallodagen via e-post.

paminnelse2.png

Påminnelse 2

 Efter cirka 7 dagar från och med påminnelse ett, skickas postalt.

paminnelse3.png

Påminnelse 3

efter cirka 7 dagar från och med påminnelse två, skickas postalt med påminnelseavgift adderad till fordran.

Om fakturamottagaren inte betalat efter tredje påminnelsen rapporterar leverantören detta till kund, kund beslutar om vidare handläggning.

ProPublik är ett skräddarsytt system
för den som är ansvarig för budget
och publik oavsett evenemang.

Det är ett komplement till biljettsystemet för de stora arrangörerna och en komplett lösning för de små och medelstora. Det är ingen slump att några av Sveriges populäraste idrottsklubbar valt ProPublik. Detta är några av dem.


Residential

From Montreal to Shanghai, we've designed comfortable and livable homes for families of all shapes and sizes. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam lorem ipsum.

Commercial

We have extensive experience designing interiors for restaurants and offices. Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum. Cum sociis natoque penatibus et magnis dolor sit amet.

Lima01.jpg

Hospitality

If you need your guests to have an unforgettable experience, the Hayden Collective will deliver. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Fusce dapibus.

Template Features


Navigation Button

Want a strong call-to-action right in your header? Check the Enable Nav Button tweak option to turn the last link in your main navigation into a button.


Banner Area

There are several ways to use the Banner area at the top of the page.

 

Page Banner

In a Page, Blog List, Events List, Product List, or Album page, you can create a large banner in Settings (in Site Manager). Just upload a Thumbnail Image, and add your text to the Description field.

  • Bolded text will become a Headline
  • Links on the last line will become Buttons

 

Page Banner Slideshow

If you want a large banner slideshow on Page Collections, you can place a Gallery Block at the very top of the Page, before all other blocks.

  • Gallery Block must be set to slideshow mode
  • As with Page Banner, putting bolded text or links in the description for each gallery slide will create Headlines and Buttons

 

Blog Featured Slideshow

Created a slideshow of Featured Posts in Blog List view by featuring individual posts. Your five most recent Featured Posts will automatically be placed into a slideshow at the top of the Blog List.

 

Blog Item Banner

In a blog post’s Item View, the post’s thumbnail will automatically be placed into a banner at the top of the page, along with the post’s title and your chosen meta info.

 

Simple Image Banner

Don’t want a fancy header with words and buttons? Just upload a thumbnail in Page, Blog List, Events, Product List, or Album, and it will be displayed in a thin strip along the top of the page.

 

No Banner Area

If you don’t want to use the banner at all, simply don’t upload a thumbnail, and it will not display.

 


Sidebar

Hayden features sidebars that appears in several situations:

  • Folder Navigation, on the left of any Page inside a Folder
  • Category Navigation, on on the left any Product List with categories
  • Blog Sidebar, on the right side of Blog pages

You can choose to show the title of the Folder or Product collection. If you don’t want to show the sidebars, you can choose to hide them entirely with a Style Editor option.


Index

Hayden’s Index allows you to stack multiple Pages on top of each other. Each Index Page will feature all the banner options available to other Pages in the site, including the Page Banner, Page Banner Slideshow, and Simple Image Banner options.


The Index also features a Fixed Navigation, which will appear after you scroll past the first Page in the Index. This navigation is only available while browsing an Index in Hayden.

 

Style Editor Options


Jan Ednertz

Jan Ednertz, VD och affärsutvecklare,har en gedigen och mångårig sälj- och marknadserfarenhet från IT-branschen hos bland annat Intel (1995-1998) och Dustin (marknadschef 1998-2005).

Under sina fyra år på Djurgården Hockey kombinerade han sin säljkompetens och erfarenhet med sitt genuina sportintresse i rollen som publikansvarig och VD. Under dessa år utvecklades de strategier och säljverktyg som ligger till grund för Djurgården Hockeys publikökning och som vi nu vidareutvecklar i Attendance2 AB.

 

Dessa strategier och erfarenheter förmedlas nu vidare av Janne till våra kunder på workshops, utbildningar och i det dagliga arbetet med att utveckla och optimera biljettförsäljningen och leveransen.

Janne Ednertz motto är att det ska vara kul att jobba och att win/win ger de bästa affärerna.

Förutom arbetet i Attedance2 så skriver Janne i tidningen IT-branschen under rubriken Kanalstrategerna samt sitter i styrelsen i Stockholms Bowlingförbund med ansvaret för nyrekrytering.


Site Navigation

Nav Link Font + Color – Set the typeface, font properties, and color of the navigation links.

Nav Link (Active) – Set the color of the navigation links on hover.

Enable Nav Button – Turn the last link in the navigation into a button (does not apply to folders).

Nav Button Style – Select between solid, outline, and raised buttons.

Nav Button Corner Style – Select between squared corners, rounded corners, or a "pill" shaped button.

Nav Button Color – Set the background color of the button (outline and text color if "outline" button style is selected).

Nav Button Font + Text Color – Set the typeface, font properties, and color of the navigation button.


Banner Section

Banner Overlay Color – Set a color to be overlaid over images on banners.

Banner Heading Font + Color – Set the typeface, font properties, and color of the headings in banners.

Banner Text Font + Color – Set the typeface, font properties, and color of the body text in banners.

Banner Button Style – Select between solid, outline, and raised buttons.

Banner Button Corner Style – Select between squared corners, rounded corners, or a "pill" shaped button.

Banner Button Color – Set the background color of the button (outline and text color if "outline" button style is selected).

Banner Button Font + Color – Set the typeface, font properties, and colors of the banner button.


Main Content

Page Background – Set the background of the main content area.

Page Text Font + Color – Set the typeface, font properties, and color of body text.

Page Link Color – Set the color of body links.

Page Meta Color – Set the color of meta text (blog authors, post dates, etc.)

Control the typeface, font properties, and colors of the Heading 1, Heading 2, and Heading 3.

Quote Font + Color – Set the typeface, fonts properties, and color of Quote Blocks.


Sidebar

Hide Page Sidebar – Don't display the left-hand folder navigation on pages in a folder.

Hide Products Sidebar – Don't display the left-hand category navigation in product list view.

Hide Sidebar Title – Don't display title in the sidebar.

Sub Nav Title Font + Color – Set the typeface, font properties, and color of the titles in Page Folder Nav and Products Category Nav.

Sub Nav Link Font + Color – Set the typeface, font properties, and color of the links in subnavs.


Prefooter

Pre Footer Background – Set the background color of the pre-footer area directly above the footer.

Pre Footer Text Color – Set the color of the text in the Pre-Footer.


Footer

Footer Background – Set the background color of the footer area at the very bottom of the page.

Footer Text Color – Set the color of the text in the footer.

Footer Nav Font + Color – Set the typeface, font properties, and color of the footer navigation links.

Footer Nav Link (Active) – Set the color of the footer navigation links on hover.

Center Navigation / Info – Choose between left- and center-aligned footer navigation and site info.

Hide Site Info – Hide the site info in the footer.


Blog

Meta Priority – Select whether date or category of a post appear above its title in blog list view.

Hide Entry Author – Don't display the byline of a blog post. Useful for blogs with a single author.

Hide List Entry Footer – Don't display the footer (Comment + Like + Share) in blog list view.


Gallery Styles

Gallery Navigation – Determines the type of gallery image navigation is provided on the page.

Gallery Info Overlay – Select the type of display used for image title and caption.

Gallery Aspect Ratio – Controls the aspect ratio (width:height) for the gallery active slide.

Gallery Arrow Style – Determines the style of the arrows used to cycle through the slides.

Gallery Transitions – select the transition styles used to animate between slides being viewed.

Gallery Show Arrows – choose to use arrows for cycling through slides.

Gallery Auto Crop – choose to auto crop slide images to the selected ratio.

Gallery Autoplay – choose to cycle gallery images automatically without user interaction.

Gallery Loop – Enable a gallery to cycle through to the first slide after the last slide.

Gallery Autoplay Speed –Specify the speed at which the gallery pauses on the active slide.

Gallery Thumbnail Size – Control the height of thumbnail images when used for gallery navigation.

Gallery Arrow Background – Specify the color that is used for the shape of gallery arrows.

Gallery Arrow Color – Specify the color that is used for the arrow itself.

Gallery Circle Color – Specify the color that is used for the circle shape gallery arrows.

Gallery Info Background – Specify the color used in the background of the image title and caption. 


Event Styles

Event Time Format – Toggle between 24 hour or AM/PM for event times.

Event Icons – Enable icons on the address and event time display.

Event Thumbnails – Show an image thumbnail in list view.

Event Thumbnail Size – Control the size (ratio width:height) of the event thumbnail image.

Event Date Label – Enable date overlay on top of event thumbnail.

Event Date Label Time – Include the time of the event with the date overlay.

Event Excerpts – Show optional excerpt text of events on the list view when present.

Event List Date – Show the full event date (day, month, year) of the event on the list view.

Event List Time – Show the time range (start time-end time) of the event on the list view.

Event List Address – Show the event location address when present.

Event iCal/gCal Links – Show links to add events to Apple or Google calendars.

Event Like and Share Buttons – Show Squarespace simple like and share buttons on events.

Event List Compact View – Enable a simple stacked view of events in the list view.

Event Calendar Compact View – Enable a simpler calendar view optimized for smaller areas


Product Styles

Product Background Color – sets the color behind the product image.

Product Overlay Color – sets the color of the overlay when product list titles are set to 'overlay.'

Products Per Row – determines the number of products shown per line on the product list.

Product List Titles – controls the position of the product title on the product list.

Product List Alignment – sets the text alignment of the product title on the product list.

Product Item Size – select an image ratio for the product photo on the product list.

Product Image Auto Crop – determines whether product images fill the image area or fit within.

Product Gallery Size – select an image ratio for the product gallery on the product item page.

Product Gallery Auto Crop – determines whether product images fill the gallery area or fit within.

Show Product Price – shows the price on the product list page when enabled.

Show Product Item Nav – shows the 'back to shop' link on the product item page.